torsdag, november 29, 2007

Lägenhetsrenovering

Vi har hittat en lägenhet, min sambo och jag. Det är ca tre gånger större än den gamla...men eftersom den gamla var 23 m2, så är den nya t.o.m. lite liten med sina 64 kvadrat. Den är emellertid gigantisk när man som vi inte har några möbler.

Just nu är vi full färd med att måla ALLT och lägga nytt golv. Det är en hyresrätt, men det är alltid trevligt att få göra den till sin egen. Vi fick nycklarna i månadsskiftet oktober/november och har arbetat oavbrutet under alla lediga timmar med att måla, måla, måla och måla tak, väggar, lister, dörrar, köksstommar och köksluckor. Ett tufft jobb, men vi börjar se en ljusning. Det börjar faktiskt bli klart. Nu har vi bara golvet kvar. Vi har lyckats lägga vantarna på en riktigt fin ekperkett till ett väldigt "bra" pris. Det gör mycket för lägenhetens atmosfär när man slipper plastmattan.

Nästa helg kommer vi förmodligen lägga golvet och flytten kommer gå av stapeln veckan efter. Inte en dag för tidigt. Jag skulle helst vilja flytta redan imorgon, men min sambo envisas med att påstå att det är väldigt jobbigt att lägga golv sedan man har flyttat in alla sina grejer. Trots att han, jag och en liten hund har delat på 23 m2 så har vi ju naturligtvis grejer utav bara fasiken!!! Han har ju naturligtvis rätt, men det hade varit väldigt skönt att vara lite iordning till jul.

Arbetet tar dock inte slut bara för att målandet, golvläggandet och inflyttandet är klart. Nej, det övergår bara till lite roligare arbete...Nämligen att inhandla allt det vi saknar i möbelväg. I princip skulle man kunna säga att det är allt! Det enda vi med säkerhet kommer behålla av våra gamla möbler är sängen! KUL!

Jag lär ha en del att skriva om när det arbetet sätter igång...

2 kommentarer:

KlaramedK sa...

Lägg upp bilder Kvinna! Jag vill se!!
Himla kul med ny lägenhet, grattis grattis!

Änton sa...

Bilder kommer, jag lovar!!