tisdag, november 11, 2008

En lugn dag

Det är ganska lugnt på jobbet nu, faktiskt. Jag har lite att sitta och pula med, men inget flängande till trettioelva olika möten och det är riktigt skönt. Paradoxen är att jag har lite svårt att motivera mig. Allra helst ska jag ha kalendern fullspckad med aktiviteter för då får jag gjort så mycket mer. Nja, förutom då jag är på heldagsmöten för då känns det som om man inte gjort något vettigt på hela dagen trots att mötet är viktigt.

Hursomhelst känns det som en välbehövlig paus.

I helgen var jag desto mer aktiv. Vi hade gäster på besök i lördags och jag bestämde mig för att slå till med trerätters. För er som inte känner mig så väl så låter detta kanske inte så konstigt, men saken är den att jag mycket sällan ser matlagning som något kul och spännande. Min käre sambo har dessutom gått så långt att han har beskyllt mig för att laga mat helt utan hjärta. (Vad f-n ska man göra när han har en mästerkock till mor?) I lördags kände jag mig emellertid mycket motiverad så jag for iväg och handlade det jag behövde för att göra jordärtskockssoppa med parmachips till förrätt, ryggbiff med rotfrukter i ugn samt chevreröra och balsamvinägersås till huvudrätt och kubansk chokladmousse till efterrätt. Mycket lyckat om jag får säga min mening som trots allt är baserad på mina gästers och min sambos reaktioner. Det var asgott och inte alls speciellt svårt. Kanske, kanske kan jag få för mig att göra detta igen...

Inga kommentarer: