fredag, november 14, 2008

Julklappsångest

Veckan har i allmänhet varit lugn och det ser ut som nästa vecka, med undantag för ett par mycket spännande möten, också kommer gå åt till småfixande med allehanda halvfärdiga ting. Det känns bra och framförallt behövligt eftersom det har varit mycket att göra under den senaste tiden.

Livet i stort rör sig förvånansvärt mycket om julen just nu. Alla mina systrar (jag har tre) har varit på mig om vad jag önskar mig i julklapp. Jag kan bara säga att jag inte på långa vägar är där än. Jag är medvetan om att det är två veckor till advent, men mina julklappsönskningar och inköp har definitivt inte kommit igång än. Det tråkiga är att jag och mina kära systrar ofta lägger ihop till lite dyrare presenter (vilket natruligtvis är väldigt bra) och när de är så långt före mig i planeringen får jag sällan chansen att få komma med några bra förslag eller att få köpa presenterna eller att få slå in dem. Allt detta är saker som jag dessutom är väldigt förtjust i att göra, men p.g.a. min dåliga och långsamma planering så går jag miste om allt medan de fixar och står i. Suck! Som tur är så försöker de inkludera mig så gott det går, men jag kan ändå känna att jag går miste om en bit när jag inte får möjligheten att sitta och fundera ihop vad jag ska köpa till alla. Det är ju faktiskt halva nöjet.

I övrigt ser fram emot helgen som jag ska tillbringa merparten av i Halmstad med gamla återvunna vänner. To be contunied...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förlåt kära syster!! Vill du så kan du få slå in vår gemensamma? Lovar at inte vara på dig mer. Kram!

Änton sa...

Äsch! Så där himla farligt är det inte. Det är egentligen riktigt bra att få hjälp... Jag hade ändå aldrig haft tid att fixa alla julklappar själv.

Kram tebax!