måndag, december 21, 2009

En partner mindre

Nu har jag äntligen gått på ledighet och lugnet har intagit kroppen.
Ändå spenderar jag en del tid vi datorn idag för att göra det sista som inte hanns med i fredags.

Ett mail från Polen i morse gör dock att jag har svårt för att se att vi kommer få ihop det projektet som jag har arbetat för hela hösten. De kommuner som har varit med från början har hoppat av i sista stund och jag tror det blir väldigt svårt att hitta nya partners innan det är dags att lämna in ansökan.

Detta är min väldigt preliminära bedömning av läget, men vi får väl se hur resten av gänget reagerar på nyheten. Ärligt talat blev jag ganska nöjd när jag fick mailet eftersom jag under den senaste månaden har känt att projektet inte har varit riktigt genomtänkt. Just nu bryr jag mig inte speciellt mycket utan tänker låta det ligga till sig lite under julen. För min del var kanske detta det bästa som kunde hända, men det är dock inte lika bra för kommunen eftersom EU-pengar trots allt skulle vara ett väldigt bra tillskott...

Inga kommentarer: