måndag, december 21, 2009

För-jul

Vi förfirade julen igår hos mina föräldrar som vanligt. Alla systrar med respektive (Zandra saknades dock) trotsade vintern och begav sig till Löderup. Fia och jag drog tidigt på morgonen för att jag skulle hinna ut till avslutningen på ridskolan, men när vi äntligen kom fram kände jag mig ganska mör och hoppade över hopptävlingen...

Vi gav oss ut i snön istället och började skotta gården för att alla bilar skulle få plats. Efter skottningen tillät vi oss lite hederlig lek i snödrivorna. Det hela flippade ut lite så till slut låg vi i vars en driva och skrattade så att vi grät. Troligtvis något man skulle ha varit med på för att förstå, men det var i alla fall hysteriskt roligt. Precis vad jag behövde!

När alla hade hittat fram käkade vi kalkon, delade ut julklappar till pojkarna som inte kommer vara med på julafton, och mös! Underbart! Nu har julkänslan infunnit sig!

G O D J U L & G O T T N Y T T Å R

Inga kommentarer: