fredag, februari 05, 2010

Expert

Det visade sig att undertecknad tydligen är något av en naturbegåvning när det kommer till bredspackling.

Gästrummer har tilldelats mig och där kommer jag få härja helt fritt... i alla fall fram tills dess att vi ska bestämma vilka tapeter som ska pryda väggarna. :)

På tal om tapeter så har ju H och jag ett litet problem mär det gäller vilken tapet som ska väljas till köket. I princip är alla väggar i köket frilagd tegel, men det finns en vägg, ganska central, som vi gärna vill ha tapet på. Så fort jag klev in i huset så fick jag en vision för denna vägg. Jag berättade för H, men han blev inte riktigt övertygad. Jag bad honom inte fälla tapeten förrän han sett den i verkligheten, men dessvärre tror jag att han tyckte sämre om den då. Efter besöket hos tapethandlaren tog vi hem följande tapetprover:






Ja, det är ju mönster som gäller, men vi är inte riktigt överens om utseendet. vilken tycker du är bäst?

5 kommentarer:

Linda sa...

Spontant gillar jag tvåan eller fyran mest, men det beror så klart på hur det ser ut runtom :)

Kram och lycka till med fixande och inredande!

Maria sa...

Hahaha, den nedersta är den vi har i köket :) Den är fin men om jag ska tänka mig en tapet som funkar med tegelväggarna (som är så sjukt coola!) så är det fågeltapeten. Den med blommor kan nog bli för plottrig på hela väggen. Den översta kan funka, beroende på vad ni ska ha för inredning och färger i övrigt :)

KRAM!!

Kristina sa...

Jag tankte samma som Linda. Beror pa allmant fargschema annars. Kram!

Malin Jörgensen sa...

Jag tror på 2:an. Men skulle behöva se det i sin helhet. Med väggarna och köket. Lycka till! Kram

Änton sa...

Tack för er input! Nr 2 är min absoluta favorit. Den är resultatet av min "vision". Håkan har valt nr 1 och 4 som en kompromiss eftersom jag sa att jag ville ha fåglar, men jag kan inte riktigt ge mig.

Nr 3 är ett "wildcard" som jag har valt.

Framtiden får utvisa vad det blir...
Kram på er!