måndag, juni 21, 2010

Bröllop, grannar och takmålning

Nu är det allvar i Vita huset. Målningen av nedervåningen har påbörjats och status för nuläget är att taken i samtliga rum, utom i köket är färdiga. I köket har vi ännu så länge bara målat en gång och det blir ännu en omgång ikväll.

Äntligen, äntligen börjar vi se ett ljus i tunneln. Tapeter ska beställas och jag börjar så smått fantisera om hur jag ska inreda. I början kommer det dock inte direkt bli en utmaning eftersom vi har begränsade resurser på möbelsidan och det handlar mest om att placera saker och ting på det mest praktiska stället.

Det är helt och hållet H:s förtjänst att vi har kommit så långt denna helgen. Medan han har jobbat och slitit så har jag haft äran att få vara med på min äldsta barndomskamrats mycket vackra och intima bröllop (det var bara den närmsta familjen som var närvarande) samt brudparets dotters dop. Jag hade hedersuppdraget att försöka fotografera den lilla familjen. Några bra bilder lyckades jag få till och jag hoppas verkligen att de blir nöjda. Trots löfte om halvkasst väder, strålade solen från en klarblå himmel och brudparet verkade mycket lyckliga!

Så fort jag kom in om dörren där hemma fick jag kasta på mig arbetskläderna och måla lister för glatta livet. Trots mitt bortfall under lördagen så unnade vi oss lite besök igår. Vi bjöd in de närmsta grannarna (en ung familj och ett par i 50-årsåldern) på brunch för att vi alla ska lära känna varandra bättre. Vi har träffat dem tidigare, men aldrig allihop tillsammans och det var väldigt, väldigt trevligt. Förhoppningsvis blir det snart igen!

På kvällen kom familjen av Björnstorp till oss och vi fick lite kvalitetstid med dem över en hemmagjord burgare och en härlig limepaj. En riktigt lyckad helg helt enkelt!

Inga kommentarer: