tisdag, juni 01, 2010

Vi kickstartar sommaren i Rom

Känner mig, trots två sovmornar, omotiverat trött. Kan bero på vädret, men även på att det har varit mycket de senaste veckorna. Det är märkligt hur någon annans bröllop kan ta så mycket tid och energi i anspråk. Jag kan inte riktigt föreställa mig hur det skulle vara den som faktiskt gifter sig. :) I och för sig har allt som har tagit tid varit väldigt trevliga "besvär". det är inte var dag man gifter bort sin tvillingsyster eller fyller 31 som vi gjorde veckan efter bröllopet.

Denna helgen som kommer hoppas jag dock få lite möjlighet att slappna av och skämma bort mig själv. Vi ska nämligen till underbara Rom. Denna resa har varit planerad ett ganska bra tag, men med allt annat så hade jag helt lyckats glömma att det var redan nu som det var dags.

Jag har förhört vänner med Rom-erfarenheter för att vi ska kunna få så mycket som möjligt ur de drygt 2.5 dygnen vi ska tillbringa där. Väderprognosen verkar lovande och nu måste jag börja fundera på vad som ska packas. Jag har nästa glömt bort hur man klär sig när det är 20-28 grader varmt utan att ta på en bikini... men även det är ett mycket angenämt besvär. Ska bli härligt att äntligen få lite försmak på sommaren. Håll tummarna att jag inte bränner mig!

1 kommentar:

Maria sa...

Fyy!! Det var hemskt vad du har mycket trevligheter för dig i vår! *avis*

Ett tips (i nästan alla städer) är guidade turer, mest kring Forum Romanum och Petri Kyrkan + Sixtinska Kapellet :) Annars bara njuuuuuut av svindyrt kaffe och italiensk glass!

Kram!