tisdag, augusti 17, 2010

Målet för veckan

Jag jobbar på och tycker att jag egentligen inte har så mycket att skriva om här på bloggen. När jag tänker efter så har det i själva verket varit en fantastisk helg och det har hänt så mycket att det faktiskt känns lite jobbigt att skriva om allt. :) Så kan det vara ibland...

Just nu längtar jag till att vi ska få internet hemma så att jag inte behöver stjäla tid från lunchen för att skriva på bloggen. Framförallt hoppas jag att mina bilduppdateringar ska bli avsevärt mycket mer frekventa när jag inte renoverar hela kvällarna. Jag tänkte dock göra ett försök och anstränga mig lite för mina trogna läsares skull genom att sortera ut lite bilder av vad som har hänt under sommaren och hur renoveringen utvecklar sig. Målet för veckan är alltså att lägga upp bilder på bloggen! Känns som ett lagom ansträngande mål så här i sensommartider.

En kort sammanfattning av helgen följer:
  • Vi har fått våra nya sopkärl. För en miljönisse som mig så är detta drömmen. jag kan sortera allt, ALLT utanför dörren och det är underbart!
  • H har fått en mycket bra, ny tjänst på sitt jobb så det firades med champagne.
  • Lördagen ägnades åt auktion från vilken vi återvände med några fina "fynd"
  • Vi åt en ljuvlig middag med goda vänner och fick goda nyheter vilket firades med utmärkt rött vin.
  • H och hans kumpan A gjorde skogen osäker genom att klä sig i svart och smyga omkring och spana på en mystisk bil. Detta var förvånansvärt roande även om jag inte direkt deltog själv.
  • Hela söndagen tillbringades i Rydbergska hemmet med nästan alla flickorna från landet. Vi hade fixardag och mycket blev fixat. :)
  • Ovanpå allt har min kära syster bokat vårens resa för hela klanen. I februari åker jag till Khao Lak! :)

Inga kommentarer: