måndag, januari 24, 2011

Det rör på sig

Full kalabalik i magen idag känns det som. Tidigare har jag bara känt bebisen när jag har legat stilla på soffan, men nu är det rörelser mest hela tiden. När vi var på ultraljudet strax efter nyår så barnmorskan att det var en väldigt aktiv och rörlig bebis vi hade och det känns, kan jag säga.

I helgen hälsade jag på en vän som nyligen har återvänt till Lund efter att ha bott i Stockholm. Det var mysigt att ses igen även om det kanske inte direkt blev tid för några lugna samtal med två härliga pojkar som sprang omkring och krävde sin mammas uppmärksamhet. Jag är grymt imponerad av hur K hanterade vissa situationer (inte så allvarliga, men ändå) och jag ser fram emot att lära mig mer av denna supermamma som klarar både det ena och det andra. Hoppas att vi ses snart igen.

Igår var det slappedag med sen frukost och fika på Skryllegården. Jag lyckades också få napp på en bättre begangnad barnvagn som vi ska kika på ikväll, så eventuellt är vi med barnvagn innan dagen är slut. Nu börjar det bli lite allvar...

1 kommentar:

Annika på Västerskolan sa...

Grattis, grattis till den lilla bebben i magen! Jag gläds verkligen med er. Babyrörelser i magen tycker jag att man bäst kan likna vid en fjäril som flyger i dina omslutna händer. Håller du med? Hälsa mannen så gott och gratulera! Tack för eldningstipset :)
Kram Annika