fredag, januari 21, 2011

I görningen

Fyra dagars sjukdom förra veckan har resulterat i att det har varit ganska hektiskt på jobbet denna veckan. Det är visserligen väldigt kul när det är mycket att göra eftersom dagarna går lite snabbare.

Jag har också fått väldigt goda nyheter i veckan. Vi fick nämligen besked om att förvaltningsrätten avslog överklagan på den upphandling som jag har haft bekymmer med under hela hösten. Vi är dock inte helt säkra än. Det finns fortfarande möjlighet att överklaga till nästa instans och då kan det i princip dra ut på tiden hur länge som helst vilket skulle vara väldigt dåligt. Nu bidar vi vår tid och håller tummarna så hårt vi kan. Om det inte har kommit in någon ny överklagan den 31 jan så skriver vi avtal. Hoppas, hoppas, hoppas!

I huset har vi börjat planera inredningen på övervåningen och igår startade vi arbetat med att åtgärda alla småfel som har uppstått under renoveringen: måla över små färgfläckar från väggen som hamnat i taket eller tvärtom, rensa element och termostater från färgstänk, rensa, slipa och olja in trösklar, rensa takbjälkarna från färg och spackel osv. Trots att det ser färdigt ut på avstånd så är det mycket smådetaljer som ska fixas till och min älskade sambo ger sig inte förrän allt är helt perfekt.

Vi har ju börjat fundera över inredningen också så förra helgen var vi på soffjakt och i onsdags beställdes en sån här tjusig sak som ska pryda övervåningen. Den kommer dock att vara svartmelerad, ha svarta ben och mässingshjul. Skitfin om jag får säga min mening! Vår soffa kommer dock inte från Mio, med annars är det i stort sett exakt samma modell.

Jag är glatt överraskad att vi hade så lätt för att komma överens om vilken soffa vi ville ha. Nu ska vi bara komma överens om soffbord, tv-bänk och matta också...

1 kommentar:

Maria sa...

Mycket fin! När ska vi ses??

Kramar!!!!!