fredag, september 16, 2011

Sommarlov

Vi har haft ett långt skönt sommarlov och jag har varit fräck nog att lämna bloggen fullständigt åt sitt öde och bara ägna mig åt min lilla familj. Nu när den första riktiga höstdagen har kommit så börjar det plötsligt klia i fingrarna igen. Bloggen skriver jag ju mest för min egen skull, men jag är väldigt glad över att det trots allt finns ett litet antal läsare som är nyfikna på vad som pågår i vår vardag så därför ska jag nu försöka bli lite flitigare igen och i alla fall inte ha tre månader mellan inläggen. :)

Jag tänkte börja lite försiktigt med en tillbakablick på sommaren. För er som är trötta på bebisbilder så ber jag om ursäkt. Det är ju trots allt det som vår sommar har handlat om mestadels i alla fall. :)

I väntans tider med ca två veckor till dagen D

Jag passade på att avsluta ett stort projekt med strandfodring innan jag gick på föräldraledighet. Här har de börjat pumpa in sand vid Saltsjöbaden i Ystad


Det är igång...

Vår nye Tage en timme gammal. Tiden går fort :)

Lika som bär

Sommarens första promenad i Strandbaden. Vi passade på att inspektera strandfodringen här också.

Söt i napp i bilstolen

Första gången i babysittern, men inte speciellt intresserad

Med storekusin Viggo

Mamsens 60-årskalas

Ingen sommar utan besök på Ystads djurpark

Tage har roligt med morfar och är ca 4 veckor

Man kan spilla/kräkas när man äter så det är bäst att vara på den säkra sidan när det gäller antalet kräktrasor...

Flickträff med finaste flickorna och barnen i Hagestad

Loppis hos mormor och morfar

Min Tage!

En av de få riktigt varma dagarna passade vi på att testa lilla babypoolen. Det var populärt!

Sommarstugans fina balkong

Vi lyxade med hemmagjorda gurkor när vi bodde i sommarstugan

Varm dag

Fullkomligt utmattad även kallat matkoma

Tage med mormor i solskyddet

Fina Aliss

På stadsvandring i Ystad

Stadsvandring

Kusin Viggo ville gärna hålla

Finaste Viggo!

På skaldjursfrossa...

...med detta glada gänget.

Besök av nästkusin Annie

Tage med farmor

De två nyaste tillskotten i klanen Ohlsson/Christjansen/Rydberg: Tage och kusin Lykke



Inga kommentarer: