torsdag, december 13, 2007

På jobbet

Mycket bra saker händer på jobbet just nu. Jag vet det är inte riktigt "svenskt" att berätta om allt bra som försiggår, men det är så himla kul så jag kan inte låta bli.

Min chef kom in och sa att han hade ett uppdrag till mig. Han såg lite allvarlig ut, så jag gjorde mig beredd på en utmaning. Det visade sig att han ville att jag skulle beställa nya möbler till mitt rum! Just nu har jag ett hopplock av gamla möbler. De hyllorna jag har var, fram till för några dagar sedan, fyllda med grejer som tillhörde mannen som satt i rummet innan mig. Tre arkivskåp har jag också som jag inte alls använder. Det enda som är riktigt fint är mina växter; en stor palm i betongkruka och ett arrangemang med suckulenter i fönstret.
Det var med andra ord inte speciellt svårt att tacka JA till "uppdraget"!
Med hjälp av en expert från Kinnarps fick jag en ritning på hur mitt rum kommer se ut med de nya möblerna.
Ja, det ser lite trist ut, men det kommer nog bli ganska häftigt. Skrivbordet är höj- och sänkbart så att jag kommer kunna stå om jag vill. Jag har valt att skrivbordsstolen ska vara klädd med gråmelerat ylletyg och besöksstolarna (3 st) ska vara mörkt lila... Gardinerna är stormönstrade med blad i grått, gårbrunt, hallonrött och lila....

Jag får nog ta en bild när jag väl har fått grejerna, men det kommer nog ta ett tag. Idag ser rummet ut så här...

Ganska rörigt och väldigt kommunalt. Förhoppningsvis kommer det bli lite häftigare och förhoppningsvis kommer jag hålla lite bättre ordning.

Allt detta möbelköpande innebär naturligtvis att jag kommer sitta ett tag till i detta rummet. Igår skrev jag på papper för tillsvidaretjänst. Hurra för mig! Nu känns det bara bra att jag har stått ut med lång pendling, låg lön och korta projektförlängningar.

Inga kommentarer: