torsdag, juli 17, 2008

Snart är det dags!

Nu är det ungefär 7,5 timmar kvar tills jag går på semester och till och med vetskapen om detta är en alldeles ljuvlig känsla.

Semestern är ännu så länge ganska oplanerad. Helgerna har varit upptagna sedan länge, men vardagarna tänkte jag ta lite som de kommer. Det finns ingenting jag måste göra eller se och det känns faktiskt väldigt bra. Jag går hårt ut med bio ikväll med både underbara gamla vänner och trevliga nya bekantskaper. Äntligen ska jag få se "Sex and the city". Förra gången jag satt med förväntan i biosalongen var nämligen på premiärdagen för ovan nämnda film. För första gången i mitt liv fick jag beskedet, framfört på ett väldigt otrevligt sätt, att filmen inte kunde visas på grund av tekniska problem. WTF!! Det får ju bara inte lov att hända på premiären av SATC! Uppenbarligen händer det relativt ofta i Ystad. De ska kanske överväga att anställa folk som vet hur man spolar tillbaka en film så att den inte hamnar i en trasselsudd på golvet...

Hur som helst. Allt det där är vatten under bron eftersom vi har planerat in en helkväll på en av Malmös mer funktionsdugliga biosalonger ikväll.

Imorgon ska jag med syrran och fru Singh till Sjöbo markanad och på lördag ska vi på söta M&J:s bröllop. Ska bli väldigt kul!

På jobbet är allt ganska lugnt. Jag har hjälpt en av mina kolleger i fält en del och resten av tiden har jag försökt leta efter fastighetsägare för att räkna lägenheter. Verkligen kul jobb...men det är ett måste för att vi ska veta ungefär i vilken upplaga vi ska trycka broschyrer. Suck, pust och stön...såååååå trist! Det fina är att om några timmar så är allt detta över, i alla fall för tre sköna, lediga veckor.

Inga kommentarer: