tisdag, juni 23, 2009

Vilsen i mökret

Ibland, när min kärlek går och lägger sig, stänger han till dörren mellan sovrum och vardagsrum för att stänga ute ljud och ljus från TVn. Idag gjorde han samma sak och som vanligt stängde han även ute vår lilla hund från sovrummet. Efter en liten stund krafsade hon på dörren för att visa mig att hon också var redo för sängen. Jag släppte in henne och återgick till "So you think you can dance". En liten stund senare slog det mig att jag, tidigare på kvällen, hade ställt ut lillans säng i TV-rummet. När jag så går för att sätta in sängen till henne, så upptäcker jag att hon
är i full färd med att göra sig hemmastadd i min, halvt uppackade resebag som av en händelse var placerad precis där lillans säng brukar stå. Söta, underbara hund som tar det som finns närmast till hands bara för att få sin skönhetssömn. Nu ligger hon här bredvid och snusar förnöjt, nöjd och trygg i sin egen säng.

Inga kommentarer: