måndag, mars 29, 2010

Bosatt i Vita Huset

Nu har vi tillbringat två nätter i huset och det känns helt fantastiskt. Jag var såklart orolig för alla underliga ljud som gamla hus ger ifrån sig, men det fanns ingen anledning till oro, huset är knäpptyst.

Flytten gick snabbt och bra. Vi var dock inte riktigt oss själva när vi vaknade, stela som vandrande pinnar, igår morse. Tack och lov har jag fått tid hos fina Lovisa så det ska ordnas under dagen. Förhoppningsvis är detta den sista flytten på ett bra tag. Jag satt och funderade på det för några dagar sedan och drog slutsatsen att jag har bott i Lund i tio år och flyttat fem gånger, med ungefär två års mellanrum mellan varje flytt. Nu får det helt enkelt vara nog på ett tag.

Eftersom bara övervåningen är klar i huset än så länge, så känns det i stort sett som om vi fortfarande bor i en lägenhet. Enda skillnaden är att vi måste gå ner en trappa för att komma till köket. :) Det kommer nog ta ett bra tag innan allt är i ordning och just nu är väl tyvärr inte motivationen på topp. Det känns som om all energi har runnit av oss efter flytten. Det var liksom det mål vi strävade efter. I påsk unnar vi oss lite vila, sen ska vi sätta nya mål och jobba vidare. Inom en månad hoppas vi att nedervåningen är klar, men just nu känns det målet fullständigt ouppnåeligt.

Vi får väl se hur det går, jag ska försöka hålla er uppdaterade.

1 kommentar: