måndag, mars 22, 2010

Det börjar närma sig

Nu är det bara några dagar kvar tills vi ska flytta. På lördag går det lilla flyttlasset till det stora huset.

Det ska bli riktigt skönt att flytta ut i skogen. Trots att vi måste bo i byggdamm ett tag, så är övervåningen helt klar och tack vare en finurlig plastdörr som ska sättas upp i trappan så hoppas jag att vi ska kunna hålla det värsta dammet borta därifrån.

Övervåningen är i stort sett helt klar. En del har vi ju som bekant sparat till efter flytten så som målning av garderobsinredningen och småfix med dörrarna. Listerna monterades i helgen och de närmsta två dagarna kommer att ägnas åt att göra en ordentlig städning och kanske bättringsmåla lite här och var.

Nu börjar dessutom snön försvinna! :) Det är härligt att se snödropparna komma upp överallt, men mindre härligt att upptäcka att mullvadarna njuter av att tjälen har släppt liksom vildsvinen, vars spår kommer närmre och närmre den lilla gräsmatta vi har. Ja, trädgården är verkligen ett kapitel för sig och något som vi kommer få ta ett ordentligt tag i så småningom. Nu har vi, efter en inte så rolig elräkning i februari, dock bestämt att vi ska ha jordvärme och det kommer ju innebära ganska stora ingrepp i tomten så vi väntar med trädgården tills vi har ett ordentligt värmesystem och tills vi har satt upp ett ordentligt staket.

Annars är skogen alldeles ljuvlig. Jag tror aldrig jag har bott på ett ställe som är så tyst och dessutom vimlar det av vilda djur. Det går inte en dag utan att vi ser vildsvin, kronhjortar, rådjur, ekorrar, hökar, glador och jakar (bor i hagen mittemot;). Det är som att bo i ett zoo. Äntligen hemma! :D

2 kommentarer:

Maria sa...

Tack för din fina kommentar :)

Jag ser verkligen fram emot att se hur ni har det, det kommer att bli så sjukt fint hemma hos er! Jag är redan avis, trots mitt eget fina hus. Hade iofs också velat bo lite mer öde, det är så fint ute hos er!


Kram

Malin Jörgensen sa...

Det låter helt underbart!