tisdag, maj 18, 2010

Den stora festen

Nu är det full fokus på helgens bröllop som gäller. Klänning, skor och accessoarer är fixade. Dagen och kvällen innan bröllopet är uppstyrda både för bruden och brudgummen, smygande och hemlighetsmakeri pågår för fullt... Väldigt spännande ska det bli! :) Det är möjligt att jag har engagerat mig lite väl mycket i min tvillingsysters bröllop, men så som det ser ut just nu så är detta det närmsta ett eget bröllop jag någonsin kommer vara. Min käre sambo har nämligen ett väldigt stort och obegripligt motstånd till allt vad bröllop heter, så jag börjar vänja mig vid tanken på att aldrig bli gift själv. Ingen större katastrof, men min kära syster och svåger kanske tycker annorlunda... ;)

Eftersom bröllopet ska hållas utomhus så ber vi till vädergudarna för i alla fall någorlunda fint väder. Just nu verkar prognoserna lovande, men vis av erfarenheten så vet vi att det kan ändras väldigt snabbt.

H och jag har fått lite spännande uppdrag på bröllopet. Vi har fått den stora äran att vara vigselns officiella vittnen. Eftersom det är en borgerlig vigsel så är det tänkt att en av brudparets vänner ska hålla i en kärleksceremoni och att en vigselförättare ska hoppa in för att viga de unga tu. Vid dåligt väder ska kärleksceremonin hållas inomhus i festlokalen, vigseln ska däremot hållas utomhus på Backåkra oavsett vilket väder det blir. Vår roll som vittnen innebär alltså att vi, trots eventuell risk för allvarliga frostkador, halv dränkning eller bortblåsning, tvingas följa med brudparet ut på heden och bevittna deras vigsel. Vi är väldigt tacksamma för detta uppdrag....ärligt talat tror jag inte att något hade kunnat hålla mig borta. :)

Vi har också fått uppdraget att fotografera hela denna tilldragelse. Naturligtvis kommer vi att vara flitiga med kamerorna själv, men vi kommer i bästa fall även att be andra att fotografera delar av dagen.

I veckan ska de sista förberedelserna göras klara och sen kan vi förhoppningsvis slappna av i ett par dag innan den stora festen. De flesta som läser här kommer troligen vara där, men jag kommer nog att lägga upp lite bilder så småningom.

1 kommentar:

Jessica Leonardsson sa...

Bilder ser vi fram emot =)
Hoppas dagen blir fantastisk för er alla!
Hälsa och gratta!!
Kram Jessica