tisdag, maj 18, 2010

Framsteg

Jag och Sofia passade världens underbaraste systerson i lördags. Jag skulle egentligen göra det själv, men fick stöd från systern vilket alltid är väldigt bra.

Viggo är vid det här laget ca 13 månader. Han går om man håller honom i handen eller om han håller i sig, men han är lite feg och sätter sig ner när man släpper taget. I lördags bestämde vi oss därför för att öva att gå själv och vi fixade det! Helt plötsligt gick den lille fjanten flera steg helt själv utan att hålla i sig. Helt fantastiskt och hans två mostrar var lyriska!

Dessutom lyckades jag få honom att somna ganska tidigt och sova utan uppehåll till kl 9 på morgonen. Något som inte händer speciellt ofta. Lite kaxig känner man sig allt när man har lyckats så bra, men risken finns ju att man är lite för kaxig och att allt går åt pipsvängen nästa gång.

Det är i alla fall helt fantastiskt att få vara med om denna ljuvliga lilla människas framsteg och jag kan nästan inte få nog. Ser inte direkt framemot att han kommer bli en finnig 15-åring som vägrar att kramas, men varje ålder har väl sin charm...

4 kommentarer:

Kristina sa...

Trevligt!

Och dte dar med tonaren, man vet aldrig. Min snart 16-arige systerson ar ofinning och tycker om att kramas fortfarande. Sa det galler bara att halla tummarna.

Kram (ochh bra jobbat!)

Änton sa...

Det låter som utmärkta framtidsutsikter. Vi håller tummarna för det!

Ses snart!

Maria sa...

Gulligt!

Kolla här:
http://marita-amouseinahouse.blogspot.com/

Kram

Maria sa...

Jag sticker dit om jag har tid, vilket jag hoppas jag har! Hade ju varit kul att kombinera men ett besök hos er :)

Ska försöka komma ihåg att ta med resterande 4 böcker i Mina Drömmars-serien imorgon! Du får lägga dem i bilen ;)

Kram