torsdag, maj 15, 2008

Fasans fasa

Jag sitter just nu och läser litteratur om kustzonsförvaltning på engelska eftersom vi ska ha besök från Indonesien och jag nödvändigtvis måste hålla ett föredrag. Why God, why?

Jag förstår varenda ord jag läser, men när jag sen ska prata och dessutom försöka låta intelligent, så går det käpp rätt åt skogen. Alla smarta ord och formuleringar rasar ur huvudet på mig och jag står som en knäppgök som snubblar på tungan och försöker använda, det mindre belevade, kroppsspråket för att uttrycka ord som förvaltning och kustskyddsstategier. Att tala inför folk brukar vanligtvis inte vara några problem för mig. Undantagen är om folket är utländska eller och de är yngre än 22...

Suck.

Vi kan ju hoppas på att detta bara är ett "worst case scenario" men det lär vi får reda på nästa vecka.

1 kommentar:

Kristina sa...

Det kommer att gå superbra! Lycka till. Kram