måndag, maj 12, 2008

Sköna maj välkommen

Jag är medveten om att bloggen inte har kommit i första hand den senaste tiden, men frånvaron har varit befogad.

Efter mitt senaste inlägg har jag hunnit tillbringa en halv vecka på Öland, en halv vecka i Göteborg och en helg i Löderups strandbad. Däremellan har jag haft en massa jobb. Här kommer uppdateringen:

Valborgshelgen firades, för ovanlighetens skull, långt från Lund. De senaste sju (!) åren har vi (H, jag och våra vänner från Småland m.m, m.fl) firat väldigt studentikost med brunch i Stadsparken, champgnegalopp och grillning. Förra året började det kännas gammalt...riktigt gammalt. Därför beslutade vi oss för att tillbringa helgen på Öland i en mysig stuga "ägd" av P:s gode fader. Stugan är helt ljuvlig med utedass, utedusch och endast kallvatten inomhus. Trots att vädret var lite trist med moln och regn gjorde vi det bästa av saken och gick vi långa promenader, grillade, gick på stan i Borgholm och spelade spel. Nästan tre ljuvliga dagar tillbringade vi på Ön och på lördagen begav vi oss hemåt igen.

När vi återvände till Lund insåg vi ganska snabbt att vi hade åkt ifrån det vackra vädret. För att gottgöra detta bestämde vi oss för att gå en provrunda på den fina frisbeegolfbanan som ligger ett stenkast från vårt hem. Söndagseftermiddagen avnjöts alltså i solen (med hotande regnmoln som aldrig blev mer än hotande) med fysisk aktivitet och korvgrillning.

Rent arbetsmässigt var förra veckan lite haltande, men den var mycket innehållsrik. Det enda som saknades var min käre sambo som jag inte såg mycket av. Jag började arbetsveckan med ett studiebesök som gick ut på att vistas så mycket så möjligt i solen, fika och därimellan klämma in några besök på avfallskvarnanläggningar. I tisdagseftermiddag bar det iväg på kurs i Göteborg tillsammans med två av mina arbetskamrater. Kursen handlade om insamling av matavfall och det stora syftet var att utbyta erfarenheter. Kursen var väldigt intressant och vi lärde oss massor. Vi kom hem igen på torsdagskvällen och det var bara och packa om väskan inför helgen som skulle tillbringas i Löderups strandbad.

I strålande solsken och underbar värme har vi fixat och trixat nere vid vår fina sommarstuga hela helgen. Jag avslutade veckan med att inhandla en välbehövd bikini och lyckades till och med få härliga solmärken på ryggen efter att ha legat på knä och slipat utemöbler i försommarvärmen. Min kära tvillingsyster bestämde sig för att ta en tur igår, vilket resulterade i att jag fick skjuts hela vägen hem och slapp ta bussen. Söta syster!

Nu är det ny vecka och nya friska tag på bloggen. Håll utkik efter bilder!

Inga kommentarer: