onsdag, maj 28, 2008

För gammal?

Jag undrar om det är fler som känner som jag? Är det normalt att, vid 28-års ålder, längta som en galning till sin egen födelsedag och vältra sig i gratulationer? Jag älskar att fylla år! So what om jag blir ett år äldre, det är ju bara så kul att få bjuda hem folk och fixa och trixa. Presenterna är ju inte direkt något minus heller. ;) Det är kanske lite märkligt att jag är så överförtjust i min fördelsedag för den har trots allt aldrig varit bara min. Jag är nämligen en tvilling född i tvillingarnas tecken. Det innebär att jag delar födelsedagen med min tvillingsyster och vi har alltid firat tillsammans. Kanske inte så konstigt eftersom huvuddelen av våra vänner och naturligtvis släkten är gemensam.

I år firar jag min födelsedag fyra gånger (minst!). Den första festen har vi redan haft. Det var för ett par helger sedan med (nästan) alla flickorna från landet. Nästa fest är imorgon (D-day) på jobbet. Hela ungdomsgänget ska komma till min arbetsplats och käka lunch och jag ska bjuda på födelsedagsefterrätt till alla kollegerna. Den tredje festen är med familjen om ett par helger och den sista och fjärde kommer bli en brunch eller liknande med lundagänget. Förhoppningsvis blir det lite extrafirande där emellan. Kan det bli bättre??

Tyvärr blir det inte mycket firande denna helgen eftersom jag ska jobba på BoDagarna i Ystad. Det är iofs ganska roligt att vara med på utställning och naturligtvis tjänar jag in några timmar som jag kan ta ledigt sen. Hoppas bara att vädret inte är alltför fint för då lär det nog inte vara så värst mycket folk i stan. Så om du har vägarna förbi Ystad, så titta in på "Bollen" där utställningen är!

3 kommentarer:

Kristina sa...

Man är aldrig för gammal för att tycka om att fylla år. Stort grattis! Kram

Anonym sa...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS MONISEN!!!

Hoppas du (och syrran din) får en jättefin dag!!
Många kramar Erika

Änton sa...

Tack snälla!