onsdag, maj 21, 2008

Kontroll på läget?

Det är mycket på gång just nu, men jag känner mig relativt lugn och det känns som om jag har läget under kontroll. För en gångs skull har jag varit ute i god tid och styrt upp saker och ting.

Imorgon kommer besöket från Indonesien och trots att jag fortfarande känner mig något stressad över mitt framförande på engelska så ligger powerpointen, sedan flera dagar, färdigt på min minnespinne. Jag har dessutom lyckats få hjälp med översättningen av den "Policy för förvaltning och skydd av kusten" som jag har skrivit. Det är faktiskt riktigt kul att läsa den på engelska. På något sätt känns det mer på riktigt när det är på engelska. Nu är det inte bara något jag har skrivit, utan ett viktigt dokument som vi visar för långväga gäster. Låt oss nu bara hoppas att Kommunfullmäktige beslutar sig för att anta policyn och inte helt förkastar den...

Nästa vecka ska jag jobba från måndag till söndag. Vi ska ha BoDagar i Ystad fredag-söndag (ja, hela sydöstra Skåne, faktiskt) och jag ska (stolt?) representera avfallsenheten på kommunen och presentera mitt projekt. Jag har lyckats engagera en av tjejerna som är chef i en av skolrestaurangerna och vi ska svara på frågor, visa hur utsortering av matavfall går till, bjuda på frukt och ha skoj. Förhoppningsvis kommer det mycket folk! Fortfarande är det en del detaljer kvar som ska ordnas, men annars är det mesta redan fixat och klart inför torsdag när vi ska rigga utställningen. Helt säkert kommer jag komma på en massa grejer som måste ordnas nästa vecka, men just nu är läget under kontroll.

1 kommentar:

KlaramedK sa...

oj va spännande det låter, och att få ett eget viktigt ansvarsområde....man kan ju inte annat än att bli lite avis!!

hoppasdet går toppenbra, men det finns ingen anledning att tvivla på det!