tisdag, september 30, 2008

European Commission: Study on climate change adaptation

Så har ytterligare en jobbvecka kommit igång på allvar. Som vanligt känner jag mig alltid mest på hugget de första dagarna och en hel del har blivit gjort. Jag håller dessutom på att förbereda mig mentalt på att denna veckan inte tar slut förrän nästa helg eftersom jag ska vara borta på tjänsteresa hela helgen. Jag har små planer på att ta en kompdag på torsdag så att jag kan få lite ledighet, men jag har inte riktigt bestämt mig än.

En av anledningarna till varför jag inte kan ta ledigt är att jag har ett brev som måste besvaras denna veckan. Naturligtvis kan jag göra det hemmifrån, men jag har ju inte tillgång till allt jag behöver för att kunna svara på brevet där. Brevet kommer från Europeiska kommissionen. Ganska coolt tycker jag. De håller på att göra en studie om vilka klimatanpassningsåtgärder som görs i de Europeiska kustområdena och vår kommun har valts ut speciellt. Naturligtvis ska jag ge dem den Policy om integrerad kustzonsförvaltning som jag har arbetat med i två år och som nu (äntligen) har blivit antagen av Kommunfullmäktige, men det krävs lite jobb för att formulera ett bra svar, översätta policyn och fixa fram budgeten för kustskyddsåtgärderna de senaste 10 åren (som dom cokså vill ha). Spännande och roligt arbete, men jag är orolig för att min skolengelska inte riktigt kommer leva upp till den standard som jag skulle önska att den hade.... Jag tror det är läge att införskaffa ett ordentligt lexikon!

Inga kommentarer: