torsdag, januari 15, 2009

Oplanerad övernattning

Ridningen har börjat igen efter juluppehållet. Det blev nästan så att jag missade första lektionen eftersom jag inte hade fått något terminsstarsbrev hem, men jag kände att något var på gång så jag kollade in hemsidan i måndags. Där stod det klart och tydligt att ridlektionerna skulle börja den 12 jan och eftersom jag vanligtvis rider på måndagar blev jag lite konfunderad. Jag var ju inte alls förberedd. Hade ingenting med mig så att jag skulle kunna sova över hos mina föräldrar som jag brukar. Fanns inte mycket annat att göra än att ringa och säga att jag inte kunde komma. När det var gjort ringde jag genast upp min kära moder och beklagade mig. Efter lite mammapepping ringde jag tillbaka till ridskolan och sa att jag kommer i alla fall. Sagt och gjort. Det där med smink, rena underkläder och p-piller är ju egentligen ganska överskattat. ;)

Lektionen var ljuvlig. Jag fick rida en ny häst som jag har varit lite nervös för tidigare. Nu visade det sig att han var helt underbar och vi passade ihop som hand i handske. Jag brukar ha svårt för att sitta tungt i sadeln när vissa hästar galopperar och travar, men inte här inte! Det var perfekt. Förhoppningsvis får jag rida honom igen och igen och igen och igen.

Inga kommentarer: