fredag, januari 23, 2009

Håller mitt hjärta på att brista?

Veckan har varit tuff.
En massa flygande och farande på än det ena och än det andra. Konstiga, ustrukturerade arbetsdagar, en opererad hund och ovanpå allt, ett väldigt oangenämt tryck över bröskorgen. Det känns inte bra alls och jag vet inte vad det beror på. Efter besök på vårdcentralen igår vet jag i alla fall att jag inte har några problem med hjärtat och att blodtrycket och pulsen är exemplariska. Det handlar om att invänta provsvaren och se om de kan ge mig ett svar.

Alternativet är att obehagskänslan/trycket är orsakad/t av stress. Detta är ju inte helt otänkbart, men fortfarande ganska svårt för mig att acceptera. Grejen är ju den att jag började känna det när jag låg, väldigt avslappnad i soffan, och tittade på tv förra helgen. Inte ett stressmoment i sikte och ändå så kommer det. Konstigt.

Hursomhelst får framtiden utvisa hur länge jag ska behöva besväras av det här. Förhoppningsvis inte särskilt länge...

2 kommentarer:

Maria sa...

Lilla Monisen! Stressen kan ju kännas när du är som mest avslappnad för det är då du har tid att känna efter. Låter verkligen som stress, du verkar ju ha massor på jobbet och det med Wilma måste ha varit (och är) en pärs.

Krya på dig!!
kram!

Anonym sa...

Jag tror också att det kan vara stress. Jag fick också en sådan känsla strax efter att Elias var född. Och visst kan det kännas när du tar det lugnt. Jag kände av mitt på kvällarna när jag hade det som lugnast. Vi kan prata mer om det på lördag. Kram på dig. /Malin