måndag, mars 23, 2009

Vårlik helg

Jag hade lyxen att tillbringa en hel dag ensam på stan i lördags. Det flesta kanske tycker att detta låter ganska trist, men ack så fel ni har. När jag har ett uppdämt behov av shopping, så funkar det allra bäst om jag ger mig ut ensam.

Sagt och gjort. Efter en långpromenad med Vilmah gav jag mig av lagom till lunch. Jag hittade byxor, blusar, kuddar och smycken och jag hade jättekul! Till lunch tog jag ett par pölser med bröd på stående fot. Ah! Härligt!

Det enda som inte gick så bra var min klänningsjakt. Vi har fått äran att bli bjudna till två bröllop i år och jag känner för en ny klänning, men det var tydligen lättare sagt än gjort. Nåja, min kära sömmerska till moder kan kanske hjälpa mig, men det krävs fortfarande både mönster och tyg och framförallt är det bra om man har klart för sig vad för sorts klänning man vill ha...

Lördag kväll tillbringade vi med A & R och en härlig chili con carne.

Söndagen startade vi medn lunch i Björnstorp. Via en husvisning fortsatte sedan shoppandet på IKEA, men där hade jag sällskap. Skörden var god och kanske, kanske har vi våra hett efterlängtade gardiner i vardagsrummet snart.

Helgen avslutades med svärföräldrarna och mysmiddag. Finfin helg helt enkelt!

Inga kommentarer: