torsdag, mars 26, 2009

Update: Earth Hour och hustittning

Trots att jag kände mig pigg som en mört och frisk som en nötkärna när vi återvände från semestern, så har den kalla vårvintern tagit ett grepp om min svaga kropp åter igen. Jag har aldrig tidigare varit med om att vakna med ögonen igenklistrade av var, men någon gång ska vara den första. Det är inte en speciellt angenäm upplevelse. Utöver variga ögon går jag med en ständig huvudvärk och sårig hals. Jag är helt enkelt inte riktigt på topp. Känner att jag behöver vila, men helgen bjuder på en massa spännande saker och därför ser möjligheterna för vila inte särskilt bra ut.

På lördag är det ju för övrigt Earth Hour. Hoppas att alla jag känner tar sitt ansvar och släcker ner alla elektriska prylar under en timmes tid. Själv ska jag vara på 15-årsfest, men jag kan garantera att mitt hem kommer vara fullkomligt nersläckt! Lite kul att jag såg reklamen för Earth hour första gången när vi var i DR. Då inser man verkligen att detta är en grej som inte bara är ett påhitt i Sverige utan att det kommer ske över hela världen. Miljönörden i mig tycker att det ska bli riktigt spännande att se vilken effekt det hela får.

Vi ska titta på hus i helgen. Efter semestern meddelade min sambo mig att nu var det dags att börja titta lite så att vi kommer underfund med vad vi vill ha. Problemet är att jag tror jag vill ha det här... Det första huset vi tittar på... Jag har en innerlig längtan om att få komma ut på landet. Att ha en egen trädgård och kunna se längre än in i grannens vardagsrum. Ha natur och friluftsliv bortom knuten och vakna av fågelkvitter istället för av ljuden av motorvägen och trafiken utanför. Suck! Vi får väl se vart detta leder...

4 kommentarer:

Lovisa sa...

Man får lov att köpa det första man tittar på, det gjorde jag! Gå på magkänslan!

Anonym sa...

Vad spännande! Uppdatera oss! Var är det ni tittar?

Jag tror vi kollade på ett hus innan vi hittade de vi köpte på Algatan :)

Kram, Susanne

Änton sa...

Tråkigt nog har H precis berättat för mig att huset har blåbetong i stommen, vilket innebär att visningen är avbokad... :(

Maria sa...

Det tar tid att hitta hus, trust me!!! Men... ta en titt i Väggarp med omnejd, hade varit så jäkla kul att ha er som grannar :)

Krya på dig gumman, jag lovar att vi ska släcka ner.

Kram