tisdag, juni 03, 2008

Fin torsdag

Jag har ju hunnit fira födelsedag och trots att det var en extremt stressig dag så var den, som vanligt, ljuvlig.

Dagen startade med frukost och sång (!) i sängen. H hade verkligen ansträngt sig och tänt ljus och skivat frukt i filen med flingor. Så gulligt! Så bar det iväg till jobbet där jag hade bjudit in hela ungdomsgänget till lunch. Det krävdes en del förberedelser, men det verkar som om lunchen blev riktigt uppskattad och det finns planer på att genomföra det hela igen. Efter lunchen bjöd jag på chokladmousse deluxe som gick hem hos de allra flesta. Under eftermiddagen fick jag hjälp av en kollega att rigga utställningen i Bolllen. Fram och tillbaka körde vi och släpade på lådor med broschyrer, bord och skärmar. Till eftermiddagskaffet bjöd jag kollegorna på dagens andra efterrätt: kladdkaka med limefärskost. Mmmm!
Eftersom det var en torsdag skulle jag naturligtvis till Löderup för min ridlektion. Ingen var hemma när jag kom från jobbet så efter ett snabbt samtal fick jag reda på att jag skulle göra middag så att jag och mina föräldrar skulle kunna äta gemensamt innan ridlektionen. Något försenade dyker mina kära föräldrar upp för att äta middag. Med sig har de...H med en megapresent!! En fantastisk överraskning. Han kom...hela vägen till Löderup... trots att han skulle jobba dagen efter och trots att han hade en inlämningsuppgift till skolan. Tänk att man kan bli så glad över att se någon som man bor med och som man har tillbringat de senaste 12,5 åren med... Kärleken! Fin present hade han med också! För dom som inte känner min kärlek så lägger han vanligtvis inte speciellt mycket tid på att köpa presenter eller slå in dem. Det är inte så att jag går omkring presentlös, tvärtom! Men det är inte så noga vilken dag det blir och han har haft väldigt mycket i skolan så denna gången trodde jag definitivt inte han hade tagit sig tid att fixa en present till själva födelsedagen. Men det hade han... Lyckan var total!
Väskan till vänster (under rubriken "grejer jag vill ha") är nu min. :D

Helt lyckorusig for jag iväg på ridlektion och fick en häst jag bara har ridit en gång tidigare. En söt liten arabblandning som var alldeles ljuvlig och lydde min minsta vink. Som jag säkert har skrivit tidigare så är det väldigt bra för mig, som egentligen inte kan rida, att ha en häst som är väldigt känslig för hjälperna. Om jag gör rätt får jag genast respons från hästen och då är det mycket lättare att lära sig. En hellyckad ridlektion och det känns hopplöst att det bara är en lektion kvar nu är man börjar komma in i det igen. Förhoppningsvis kan jag ta ett par lektioner i sommar också.
När jag kom hem var det dags för dagens tredje efterrätt: resterna från eftermiddagens kladdkaka och mys med sambon i soffan. En riktigt lyckad födelsedag helt enkelt!

Inga kommentarer: