tisdag, juni 24, 2008

Suck

Jag kan inte fatta att det är 18 arbetsdagar kvar till semestern, nästan fyra hela veckor! Jag vill bara att den ska börja nu! Det är ju redan slutet av juni och det känns som om hela sommaren kommer gå innan det blir dags för mig att kunna njuta av den på allvar. Det trista vädret gör ju inte direkt saken bättre.

Jag måste nog utnyttja kvällarna lite bättre. Hade tänkt flytta till sommarstugan till helgen eller i nästa vecka. Då kan jag tillbringa vardagarna där så att pendlingstiden blir kortare och jag kan få lite sommarkänsla. Helgerna hade jag tänkt förlägga i stan, men det beror naturligtvis på vädret. Den stora nackdelen är att min kärlek inte är så förtjust i att tillbringa alltför lång tid i sommarstugan. Han är nämligen pälsdjursallergiker och då är det inte helt lätt att bo på liten yta med 3-6 hundar samt 2 katter. Jag hoppas trots allt att han kan tänka sig att tillbringa ett par lata dagar i solen (om vädret tillåter) vid stugan med mig.

Inga kommentarer: