torsdag, augusti 14, 2008

Fortfarande sommar?

Har haft en ganska lugn vecka så här långt och känner mig lite lagom nöjd med livet, så där som man bara gör ibland. :)

Jag tog det stora beslutet att flytta tillbaka till Lund igår. Jag är egentligen inte riktigt redo än, men eftersom sambon längtansfullt bad mig att komma hem så att allt kunde återgå till det normala så kunde jag helt enkelt inte stå emot. Det trista vädret gav mig ytterligare en knuff eftersom det känns extremt vemodigt att bo kvar i sommarstugan när det inte finns en själ kvar i byn.

Om Han hade bett mig flytta tillbaka i måndags så hade jag troligtvis inte varit så villig. Solen sken, massa folk spelade minigolf, vägen hem från bussen kantades av skog och vilda björnbär. Det var till och med så varmt att jag satt ute hela kvällen (med filt naturligtvis) och tittade på film på datorn. Supermysigt! När sommaren visar sig från sin bästa sida känns det oändligt motigt att flytta till en stad som jag just nu bara förknippar med jobb och höst. Om min käre sambo inte hade jobbat i den där stan hade jag tvingat ner honom till stugan så att vi kunde njuta av sensommarkvällarna tillsammans. Drömma kan man ju alltid göra.

Inga kommentarer: