onsdag, augusti 13, 2008

Semesterns första vecka

Så var det det här med semestern. Vad har egentligen hänt?

Den första veckan är något otydlig i mitt minne. Inte på grund av något annat än att det var länge sedan och att mycket har gjorts sedan dess. Det som jag bäst kommer ihåg är att den första veckan kändes oändligt lång och det var troligen till viss del tack vare min kompade fredag veckan innan. Den första helgen tillbringade jag som bekant (se tidigare inlägg) i Lund. Bröllopet som vi hade äran att bevista var så där ljuvligt romantiskt, vackert och fint som alla bröllop, jag någonsin varit på, är. Hoppas på att snart få träffa de lyckiga tu för att höra om deras upplevelser i samband med bröllopet.

Tack vare alla aktiviteter under helgen fick semestern en ordentlig rivstart och redan innan den egentliga semestern hade satt igång så hade jag hunnit med en hel del. Den stora aktiviteten (förutom en ständigt pågående renovering) under den första veckan var en liten tur till Köpenhamn med sambon samt två av mina systrar och deras pojkar. Rean i Danmark slår ju, som de flesta vet, Sveriges rea med hästlängder, så trots att det var några dagar innan löning lyckades vi få lite shoppat. Resan gick dock huvudsakligen inte ut på att vi skulle shoppa och dagen var riktigt mysig med trevligt umgänge, god mat och dryck.

Efter en relativt lugn första vecka tog ett fullspäckat veckoslut vid. Det hela började med en lugn dag vid stranden (årets första) i Mossby med megahandduk, tre olika veckotidningar, salta kex (knäckebröd), vatten, choklad och självklart solkräm. Allt som krävs för en toppendag på stranden! Det fina, men något blåsiga vädret fortsatte till lördagen då min kära storasyster och hennes make hade fest för att fira sin ettåriga bröllopsdag. Dagen kantades med olika förberedelser och festen blev riktigt lyckad.

Semesterns första vecka avslutades med ett besök i Trelleborg. En av mina bästa vänner har nyligen köpt ett alldeles nytt hus och det var nödvändigt att alla flickorna från landet, till viss del med familjer, skulle inviga den fantasktiska takterassen. Det blev en mycket trevlig eftermiddag med uppdateringar om allas liv just nu, lite barn- och bröllopsprat och en massa mys. Vi tog oss även tid att promenera de två kilometrarna ner till havet för att ta ett litet eftermiddagsdopp.

Så här i backspegeln var min första semestervecka riktigt bra. Vädret var inte riktigt hundraprocentigt, men det var utmärkt för utflykter och det blev bättre mot slutet av veckan...för att inte tala om vecka två..., men det är en helt annan historia.

Inga kommentarer: