måndag, augusti 11, 2008

Första dagen på resten av ditt liv

Så var man tillbaka på jobb. Första dagen är avverkad och allting känns faktiskt helt ok. Min semester innehöll det mesta av vad man kan önska och det känns som om mina batterier har blivit ordentligt laddade. Förra året hade jag riktig ångest över att gå tillbaka till jobbet efter tre korta veckor, men i år känner jag inte alls på samma sätt. Det kan nog ha att göra med att jag och min käre sambo äntligen har bestämt oss för att göra en resa i februari eller mars nästa år. Den kommer förmodligen ta oss till andra sidan jorden (typ), men inte vara mer än i ett par veckor. Vi vet ännu inte vart det kommer bära av men det är hur som helst något trevligt (soligt och varmt) att se fram emot och därför känns det inte riktigt lika motigt att gå tillbaka till jobb.

När det gäller aktiviteterna under semestern ska jag försöka uppdatera er efterhand. Kort sammanfattat hängde jag större delen av semestern vid sommarstugan. De dagar då solen sken försökte jag tillbringa så mycket tid som möjligt vid stranden eller i en solstol. De dagar då vädret var sämre hittade vi på andra kuligheter eller renoverade sommarstugan. Tack och lov har sommaraktiviteterna inte tagit slut bara för att semestern gjort det och det finns fortfarande en massa roligt att se fram emot. Allt kommer i vanlig ordning redovisas här!

Nu bär det hemåt!

Inga kommentarer: