onsdag, augusti 20, 2008

Vecka två av semestern

Efter en lyckad och lååång första semestervecka påbörjades den andra med lite släktmys i Skurup. Min käre sambo har en liten hög med väldigt trevliga fastrar, farbröder, morbröder och kusiner som är förvånansvärt duktiga på att hälsa på hos varandra. Vi hade turen att vara i Skurup samtidigt som en av de trevligaste kusinerna och hennes pojkvän var där. Traditionell Skoogagrillning stod på menyn och kvällen blev väldigt trevlig.

Dagen efter hade jag och H bestämt träff med med svåger och svägerska (på H:s sida). Trots det något för varma vädret drog vi till Tomelilla för att spela "pay and play"-golf. Det var ganska kul, men det gick som väntat inte speciellt bra för mig eftersom jag inte spelar golf. Det hela blev ju inte bättre av att jag tävlade mot de tre mest tävlingsinriktade personer jag känner... Efteråt tog vi igen oss med lunch på Tomelillas hetaste krog och shopping på Bo Ohlsson. Dagen avlutade vi med grillad lax och sparris i Beddinge Strand där min nyvunna svägerska har en ljuvlig liten sommarstuga.

Resten av veckan rann förbi snabbt medan jag låg och latade mig på stranden med olika trevliga sällskap. Vädret var fantastiskt och jag (som är känd för att vara familjens och vänkretsens största badkruka) tog mig både ett och två dopp. Under några dagar tillbringade i princip alla orginalmedlemmar av klanen Ohlsson tiden vid sommarstugan och det var hur mysigt som helst! Att renovera en stuga tillsammans skapar verkligen starka band. Vi var en tätt sammansvetsad familj redan tidigare och nu vågar jag påstå att det är ännu bättre. Det fina är nämligen att vi i de allra flesta fall är rörande överens om hur vi vill ha det i den nya stugan. Jag kan knappt vänta tills den är färdig och vi kan bo där året om, när vi vill!

Semesterns tredje helg innehöll en av sommarens små höjdpunkter, nämligen en av mina bästa vänners möhippa. Ett glatt gäng sprang omkring och tassade kring "offrets" sommartorp medan den blivande bruden lugnt satt och tittade på... Nåja, kidnappningen blev väl kanske inte om vi tänkt, men resten av dagen var väldigt mysig med många skratt och en hel del ny information om människor jag känt i större delen av mitt liv. Det kan ju liva upp vem som helst!

Så var semesterns andra vecka till ända och tack och lov lyckades den där välbehövliga värmen hitta till Sverige. Stay tuned för ... semesterns tredje vecka!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

med spänning!! :)

Ann-Sofi sa...

"Offret" tackar så hjärtligt för den fantastiska dagen och är itne alls missnöjd med kidnappningen. Hur kul som helst att se er springa hukande kring huset =) Synd bara att jag itne kom på att jag kunde fotot er!
Vi ses snart - det närmar ju sig med stormsteg!
Kram