tisdag, oktober 14, 2008

Höstsymtom

Trots att jag har känt mig lite okry, så hittade vi på en del roligheter i helgen. Det hela började inte så bra eftersom jag stannade hemma från jobbet i fredags. Jag hade jätteont i halsen och det blev inte bättre av att jag attacknös hela tiden. Vi var bortbjudna till familjemiddag hos den senast tillkomna familjemedlemmen V, men dessvärre fick jag stanna hemma och tycka lite synd om mig själv istället. Systra mi hjälpte till genom att genomlida Sex and the city-filmen för tredje gången.

Det visade sig ändå vara en god idé att stanna hemma en dag för jag vaknade mycket piggare på lördagen. H gav sig ut med grabbarna för en fotosession vid Söderåsen, medan jag gjorde mig i ordning för en dag på stan med lundaflickorna. Eftersom ingen av oss direkt hade några ärenden så hamnade vi på ett fik där vi satt i princip hela eftermiddagen. Härligt!

På kvällen gav H och jag oss av till söta herr och fru O där vi avnjöt en mycket ambitiös och god middag. Sen gav vi oss av till Södra lekplatsen där Cirkus Cirkör gjorde sin näst sista föreställning. Det var en helt fantastisk föreställning och jag insåg igen varför jag verkligen älskar cirkus.

I söndags var vi väldigt produktiva och satte upp ett antal hyllor som legat och skräpat i köket ett tag. Planen att ha hyllor ovanför soffan har funnits ett tag och nu äntligen har det blivit verklighet. Sex hyllor tog i princip hela dagen att sätta upp om man räknar med all städning som vi var tvugna till att göra efteråt. När vi ändå var igång passade vi på att sätta upp gardinstänger och inom kort ska förhoppningsvis även gardinerna upp. Resultatet blev mycket bra, men det känns lite märkligt eftersom man har vant sig vid väldigt kala väggar. Fördelen är emellertid att vi kan börja packa upp de lådor som har stått på vinden i snart ett år och det är ju alltid en upplevelse att återupptäcka prylar som man redan äger. Tillpiffningen av lägenheten kommer troligen fortsätta under hösten eftersom vi har börjat fundera över vad vi vill ha på väggarna. Jag ska försöka hålla alla intresserade a jour!

1 kommentar:

Anonym sa...

visst var cirkus cirkör helt underbara!!!!
Vi såg dem på fredagen och det var längesedan jag njutit av ett trapetsnummer eller hållit andan när jag såg cirkus. Men just denna gången var precis så och jag gick mycket nöjd där ifrån. Att sedan det fanns lite fina pojkar att titta på var bara en bonus!!!