fredag, oktober 24, 2008

...och snart är det helg

En dags ledighet gjorde susen och de senaste tre dagarna har varit fullpackade av aktiviteter.

På min lediga dag var jag som sagt i Löderups Strandbad och stöttade min mor i renoveringsarbetet av stugan. Jag fick en välbehövlig sovmorgon, en långpromenad i skogen och lite härligt kvällsmys med söta Marre med familj. Precis så som man vill att en ledig tisdag ska vara. Kvällen innan hade vi dessutom hoppning på ridskolan och jag lyckades komma över 90 (!!) cm med en fjording som normalt inte alls brukar hoppa så högt. Det var tufft jobb, men det gick och jag är mycket stolt.

I onsdags vaknade jag pigg kl 05.30 och dagen fortsatte alldeles lysande. Erosionsskadecentrums årliga konferens gick av stapeln och jag fick hoppa in som miniföredragshållare för att informera lite om den miljöorganisation som kommunen nyligen har blivit medlem i. Det gick bra och tack vare en mycket vänlig professor från LTH kom jag till Lund i lagom tid till pizzan som H hade dukat fram. Efter den välsmakande kvällsmaten bar det av till Tea o Alex för lite hemlighetsmakeri ;).

Igår var jag tillbaka vid skrivbordet där jag försökte pricka av några punkter på "to do"-listan. Jag har nog aldrig haft så många bollar i luften samtidigt och nu börjar dödslinjen (tack för ett mycket bra uttryck L) för flera av aktiviteterna att närma sig och snart står det klart för oss om jag är duktig på att jonglera eller ej. Jag känner själv att vissa delar av arbetet blir lidande av allt detta jonglerande, men det ska nog ordna sig. Det är ju så himla kul när det händer en massa grejer och det är jag som håller i trådarna. Overkligt, men kul!

Dagen igår avslutades med en superskön kvällssupé hos Millan med lundaflickorna och vi fick prata av oss och beundra en garderob som inte är av denna värld!

Idag är planen att bocka av ytterligare några grejer på listan för att sen dra ner på stan i eftermiddag för lite okynnesshopping.

1 kommentar:

KlaramedK sa...

Long time no see!!
Kul att läsa lite om ditt yrkesliv mm! Jag tror att du är bra på att jonglera med massor med bollar i luften! =))

...ta med kameran och fota den där garderoben, man blir ju nyfiken!! ;=)