fredag, oktober 31, 2008

Hösten gör sig påmind

Novemberlovsveckan har flutit förbi utan några större ansträngningar och nu närmar sig helgen igen med stormsteg! Skönt! Eftersom det är röd dag imorgon (d.v.s. 5-timmarsdag på jobb idag)har jag dessutom fått tillåtelse att arbeta hemifrån idag vilket är en stor fördel när det tar 2,5 timmar att åka tur och retur till jobbet.

Veckan som gått har som sagt varit ganska lugn. Min okynnesshopping förra fredagen gav mycket goda resultat i form av denna supercoola klänning från Sisters. Nu ska jag bara lyckas hitta ett tillfälle då jag kan bära den, men det lär inte bli något större problem.

I onsdags var gymnasieflickorna och några av pojkarna här hos mig på en regelrätt myskväll. Vi njöt av het Thai-mat, lite snack och senaste avsnittet av GA. Dessutom fick vi den stora äran att träffa det senaste tillskottet i familjen Bjerning. Ursöt!

Här hemma har jag försökt göra lägenheten lite höstmysig. Gardiner och pläd har införskaffats, hyllorna har prytts av allehanda prylar och mer är på gång. Mitt tillfixningsbehov är verkligen på topp just nu, men eftersom jag inte själv anser att jag har någon känsla för inredning så tar allting lite extra tid. Jobbigt, men förhoppningsvis blir det bra i slutändan.

Inga kommentarer: