onsdag, maj 20, 2009

En bättre människa?

Fick en härlig promenad i skogen i går kväll med mycket trevligt sällskap. Precis vad jag behövde! Ska försöka bli lite flitigare på att gå ut och gå ordentligt på kvällen. Vanligtvis brukar jag bara gå en liten "kisserunda" med hunden och sen leka lite med henne i trädgården, men nu har jag gett mig tusan på att bli en bättre människa. Det fina är ju att man har en massa fina vänner i närheten som gärna gör en sällskap och då är det ju egentligen hur lätt som helst!

Ska kanske gå in lite närmre på vår nya, nyttigare livsstil. Det är så att jag och min älskade har bestämt oss för att ge GI ett försök. Än så länge går det inte riktigt som jag hade tänkt mig. Tanken är att 30 dagars GI-ätande ska göra att man går ner 5 kilo. Nu behöver kanske inte jag gå ner så mycket i vikt, men jag kan gott tänka lite på hur jag äter och motionera lite mer. Problemet är att min vän inte har riktigt koll på vad GI innebär. Det blev ganska tydligt när han hade gjort veckans inköp och missat de flesta grönsakerna...

Jag misstänker att jag får ge mig iväg och handla så att det blir rätt. Framförallt behöver vi kanske läsa på lite mer innan vi ger oss in i det här. Är det någon som har något bra lästips? Vad får man lov att käka till frukost och vad ska man dricka? Det är ju en hel djungel, det här.

Lite trist att köra denna "dieten" i maj och juni när den ena festen avlöser den andra, men förhoppningsvis kommer den i alla fall ge något resultat. Den som lever får se.

1 kommentar:

Kristina sa...

Pauluns bok "GI manad" med recept for att tacka en hel manads mat och fakat om GI. Vi har kort den.