tisdag, maj 05, 2009

Sommarkänslor på Öland

Har firat en ljuvlig valborgshelg på Öland med kära vänner. En trevlig, nystartad tradition som jag hoppas att vi kommer fortsätta med.

Jag tog mig ledigt i torsdags och passade på att göra ett mycket efterlängtat besök på Stoff och Stil i Malmö. Efter en hel del tygletande fann jag äntligen det ultimata tyget... problemet var att jag inte kunde bestämma mig för vilken färg jag skulle ha så jag köpte båda... Jag är helt övertygad om att det kommer bli jättebra oavsett vilken färg jag väljer, men det kommer vara hemligt tills klänningen blir klar. Lite kul måste man ju få ha.

På torsdagskvällen packade vi bilarna och körde de fyra timmarna till Öland och till vårt lilla smultronställe. Liksom förra året stannade vi och käkade en riktigt god middag på Guö Värdshus som ligger en liten bit från E22:an mellan Karlshamn och Ronneby. Mycket god mat som varmt rekommenderas om man har vägarna förbi och inte känner för hamburgare.

Tiden på Öland försökte vi ha så oplanerad som möjligt och det har varit alldeles underbart. Varm, skön sol, fina vänner, god mat och mycket mys. Bättre kan det inte bli.

1 kommentar:

Maria sa...

Då var ni inte långt från Trolleboda! Guö äter vi på varje sommar :) Funderade faktiskt på att ha bröllopsfesten där!
Låter som en trevlig Valborg, vi var hemma i Väggarp och grillade och såg på bål.

Kram!!