måndag, maj 11, 2009

Lite tidsfördriv

Ännu en kväll som ska tillbringas på jobbet. Det har blivit en hel del sådana vid det här laget. Är inte jättekul, men samtidigt samlar jag på mig välförjtänt komptid som ska användas vid lämpligt tillfälle.

Alla möten som jag har på kvällarna har öppnat upp dagarna på ett oväntat sätt. Jag hinner med avsevärt mycket mer nu än jag har gjort tidigare när alla möten var förlagda under kontorstid. Jag är ju av den åsikten att en arbetsdag då inget producerats är en dålig arbetsdag och när man har möten hela dagen då blir det inte mycket producerat.. Men det är klart, det skulle ju vara konstigt om man inte hann med mer när arbetsdagen är 12 timmar lång...

Förra veckan var det tre kvällar, denna veckan är det två. Än så länge är det lugnt, men jag har väldigt dåligt samvete för Vilmah. Hon är så duktig och följer med mig vart jag än går, men det blir långa och tråkiga dagar för henne. Jag försöker ta arbetet med ut med jämna mellanrum för att hon ska få röra lite på sig i friska luften. Mattes stackars lilla älskling...

Annars går kvällsmötena bra. Bostadsrättsföreningarna är ganska långsamma i sin beslutsprocess, men än så länge har jag bara fått positiv respons. Senast idag fick jag besked om att sätta igång en Brf på allvar. Snart har jag kanske skapat en riktigt miljörörelse i den lilla konservativa stad jag jobbar i, man kan ju alltid hoppas.

Inga kommentarer: