onsdag, juli 08, 2009

Sol, vind och vatten

Snart, snart, snart är det dags för semester och det ska bli helt underbart. På jobb sitter jag relativt sysslolös eftersom jag inte riktigt vet vad som kommer hända efter semestern. I bästa fall byter jag förvaltning och får arbeta med kustskydd på heltid. I annat fall stannar jag kvar på mitt nuvarande projekt. Det hela hänger på om min nya förvaltning kan finansiera min tjänst fram tills dess att vi får beviljat en ansökan om EU-bidrag. Allting ska bli klart i augusti och det är väldigt frustrerande att bara gå och vänta.

Vad är då planerat till semestern? Jo, jag kommer ju av naturliga själ tillbringa en del tid i sommarstugan. Första semesterveckan är uppbokad av trettioårsfester, loppmarknader, andra marknader, filmpremiärer och mycket annat skoj!

Andra veckan ser för tillfället ganska lugn ut och kommer med största sannolikhet tillbringas tillsammans med min andre hälft. Var, kommer bero på vädret.

Den tredje veckan ska vi på tur i Norge och södra "halvan" av Sverige. En massa fina vänner och släktingar ska hälsas på och vi hoppas på lugna vägar och fint väder så länge vi inte sitter i bilen.

Min sista semestervecka kommer också tillbringas i sommarstugan. Som vanligt har jag anmält mig till ridskolans sommarridläger och förhoppningsvis blir det en bra kickstart inför den kommande säsongen. Avslutningen på förra terminen var ju inte den bästa, så jag hoppas jag ska lyckas bättre denna gången.

Ja, det var min semester det... Nu håller vi tummarna för fint väder i alla fall några av dagarna!

Inga kommentarer: