torsdag, augusti 13, 2009

En riktig utmaning

Igår fyllde min kära svärmor år. Vi tog oss dit efter jobb för att fira henne med en härlig middag lagad av H:s bror och hans fina V.

Som vanligt var det en väldigt trevlig middag, men det visade sig bli en potentiellt livsförändrande upplevelse... Mitt i middagen började vi nämligen prata om att flera av oss kanske skulle behöva träna lite mer och kanske till och med gå ner i vikt. Detta ledde till att vi tog ett kollektivt beslut om att sätta upp individuella mål om viktminskning eller träning. Om vi lyckas nå målet till den 30 januari nästa år så blir vi bjudna på en resa till solen av svärfar. Det kallar jag motivation!!

Våra mål skiljer sig markant åt då vissa av oss ska försöka gå ner upp till 15 kilo medan jag ska försöka mig på 2,5 kilo. Mitt egentliga mål är att kunna springa milen på 60 minuter och om jag kan gå ner ett par kilo som bonus så är det bara bra. Det stora problemet är att jag inte springer... Jag försökte verkligen knöla mig ur situationen genom att ge förslag på roligare träningsformer, men kärasten satte stopp för mina argument när han fastslog att det minsann inte är speciellt kul att gå ner 15 kilo och att jag då också borde få en utmaning som inte nödvändigtvis är rolig.

Som ni säkert förstår så kommer detta bli väldigt intressant. Inom kort har svärfar lovat oss att han ska ha bestämt sig för en destination. Ni lär höra mer om detta...

2 kommentarer:

Erika sa...

Heja Mona!
Perfekt att ha en sån bra motivation, du har en bra svärfar du :-)

ses imorgon
kram

Malin Jörgensen sa...

Coolt! Får jag också följa med om jag når mitt mål ;)