fredag, augusti 14, 2009

Positiva vibbar

Det VIKTIGA mötet (se tidigare inlägg från denna veckan) har bokats om och kommer gå av stapeln på måndag kl 09.00. Det första beskedet var att vi skulle träffas igår eftermiddag, men sen kom det nya besked om att mötet skulle skjutas fram ytterligare. Till en början visste jag inte riktigt hur jag skulle tolka det faktum att jag blev bortglömd och att sen mötet skjuts upp gång på gång. Det kan ju vara så att det innebär dåliga nyheter och att de pengar som krävs för att detta ska bli av inte går att uppbringa. Samtidigt tänker jag att om det är dåliga nyheter han ska ge mig, så kan han lika gärna göra det snabbt över ett telefonsamtal.

Mina farhågor mildrades lite alldeles nyss när en av mina förhoppningsvis nya kollegor ringde och sa att han hade varit i kontakt med Chefen. Enligt min kollega ska Chefen ha samma planer för mig som han hade innan semestern och allt verkar se positivt ut. Tydligen hade det dock fortfarande varit problem med pengarna, så nu har jag bestämt mig för att göra en liten insats själv. Får se om den leder någonvart, men det kan ju inte skada.

Håll tummarna för mig!

Inga kommentarer: