onsdag, augusti 19, 2009

Tänk om alla helger kunde vara så

Så här några dagar in i veckan kan jag inte låta bli att tänka tillbaka på helgen som gick. Jag hade en riktig superhelg och hoppas verkligen att nästa blir lika bra. Det började med att jag gick lite tidigare från jobbet. Jag hade bokat träff med tjejerna från gymnasiet och ville inte vara alltför trött, som jag annars är på fredagseftermiddagar. Vi möttes upp utanför Stortorgets uteservering där vi satte oss och tog ett par glas att dricka. Sen bar det av till St Michel's vin och tapasbar som jag varmt kan rekommendera. Tapasen där är jättegoda om än ganska små. När vi hade löst alla världens problem tog jag bilen och körde till Malmö för att hämta upp kärleken. Vi tog oss tillsammans vidare ut på Österlen och vi nådde vårt mål, Norrekås, vid midnatt.

I det stora huset vid havet väntade underbara vänner som vi tillbringade resten av helgen med. I lördags blev det utflykt till Simrishamn där några av oss (inte jag eftersom jag redan har sett den) blev tvingade att se forntids-utställningen på Österlens museum. Vi käkade lunch på uteservering (trots regntunga skyar) och fyndade på 1910. När det blev lite för kyligt begav vi oss hemåt igen för att mysa lite och förbereda kvällens middag.

De hurtigaste av oss beslutade sig för att ta en joggingtur på eftermiddagen och jag, som inte hade träningskläder med, cyklade med för att stötta och peppa. På kvällen intog vi en middag bestående av bland annat grönsaks- och nudelwok, grillad torskfilé och crème brûlée. Helt ok!!!

I söndags var det finfint väder på Österlen, så vi passade på att åka på tur till Kåseberga och Ales stenar. Detta alltid lika fascinerande ställe blev lite extra spännande eftersom vi tog oss ner via stupet till stranden och gick tillbaka till hamnen den vägen. En ny upplevelse även för mig som har varit där fler gånger än jag kan komma ihåg. Vi inhandlade lite rökt fisk som vi sedan åt till lunch.

Eftermiddagen tillbringades huvudskligen i solen med en fantastiskt god chokladkaka som Beckis hade bakat. Det var faktiskt så varm t att till och med jag badade och det händer inte speciellt ofta.

När det var dags att bege sig hemåt körde vi via Strandbaden för att släppa av mig. Jag fick alltså förmånen att tillbringa helgens sista skälvande timmar med min fina familj, men framförallt med min nya favvobebis. Det kan inte bli bättre än så!

Inga kommentarer: