tisdag, januari 12, 2010

Familjeträffar

Med min vanliga tur (och då menar jag verkligen tur) har jag lyckats slippa förkylningen under ledigheten och istället dragit på mig snorigheten lagom till jobbet börjar igen.

I fredags eftermiddag började jag känna mig lite småkonsttig i näsan och under kvällens obligatoriska "Let's dance"-premiär blev det bara värre och värre.

Förkylningen fick mig att avstå från flickfika i lördags och H kände sig också hängig så det blev en lugn dag. På eftermiddagen begav vi oss till Skurup och hans föräldrar för en parmiddag de lux. Svärmor hade nämligen bjudit in mig och H, min svåger och svägerska samt mina och min svägerskas föräldrar. Det blev en väldigt trevlig kväll som vi hoppas att vi kan göra om igen när det kanske inte är snöstorm och man måste gräva sig fram på Österlen...

I söndags hälsade vi på H's kusin i hennes nyagamla, jättefina hus någonstans mellan Vellinge och Trelleborg. Trots att det kändes som om vi körde rakt ut i ingenstans, så ligger det förvånansvärt bra till vid E6:an med ca 2 mil till Malmö och 1,5 mil till Trelleborg. Dessvärre tog denna lilla fest musten ur mig alldeles och jag beslutade mig för att stanna hemma från jobb och ridning igår. Trist som F, men idag känner jag mig i alla fall lite bättre.

Idag ska jag på ett möte som eventuellt kan förändra mina framtidsutsikter. Om det blir till det bättre eller sämre får framtiden utvisa. Jag återkommer!

Inga kommentarer: