onsdag, januari 20, 2010

Nio dagar kvar

Försöker vara effektiv på jobbet och få alla måsten gjorda, men det gör dessvärre att jag inte är speciellt motiverad att skriva inlägg här eftersom det nog inte är så kul och läsa om mitt jobb.

Däremot är det desto roligare att det nu bara är 9 dagar kvar tills vi får vårt fina hus i skogen. Jag längtar otroligt mycket, men samtidigt är det lite läskigt. Känns ganska skönt att få en tillvänjningsperiod medan vi light-renoverar de första två månaderna.

Det är alltså fredagen den 29 jan som vi får nycklarna. Dagen efter planerar vi en visning för de närmast sörjande och för de som är intresserade av att se det i "ursprungligt" skick innan vi sätter tänderna i det.

Redan nu har vi såklart börjat med vissa förberedelser. Försäkringar, samboavtal, renoveringsmaterial och arbetskläder införskaffas efterhand. I helgen tog vi det steget längre och åkte till två olika auktioner. Jag stack med svägerskan, H:s kusin och hans mor till Skurup på budgetauktion medan H drog ensam till Helsingborg på kvalitetsauktion. På auktionen där jag var fanns det en del smågrejer och jag stör mig otroligt mycket på att ett litet, jättefint, obehandlat furubord gick för 300 kronor när jag kunde gett 1500 för det. Det gick helt enkelt för snabbt och jag uppfattade inte om det var bordet eller den fula hyllan bredvid som var uppe för budgivning. Riktigt störigt, men jag överlever.

De objekt som Håkan var intresserad av blev i de flesta fall lite för dyra. Dock kom han hem med ett litet vägghängt vitrinskåp med det rätta slitaget. Det kommer nog bli väldigt fint i vårt nya kök om det funkar med ekluckorna. Om inte hittar vi helt säkert ett annat ställe där vi kan sätta det. Skåpet blev vårt för futtiga 300 kr (utropet låg på 700!).

Ja, en sak är då säker och det är att det kommer bli en hel del besök på auktioner och loppisar framöver. Jag tror dock att vi måste vara beredda på att lägga lite mer pengar om vi verkligen vill ha godsakerna. Nästa gång följer jag alltså med Håkan.

1 kommentar:

Maria sa...

Jag följer med på ALLT! ALLT!!!!

Kram