fredag, april 09, 2010

Det där håret

Jag har gått ett tag med ganska gräslig utväxt i mitt i övrigt ljust blonderade hår. Frisyren och luggen som jag klippte i höstas har inte underhållits och de senaste veckorna har allt fler påpekat den något gröna nyansen som har uppkommit på topparna. Inte så kul helt enkelt... Därför bestämde jag mig för att försöka gå "back to basics", dvs återgå till min naturliga hårfärg som jag inte har sett på väldigt, väldigt länge (kan inte ens komma ihåg när det skulle vara) annat än i utväxten. Tråkigt nog är min naturliga hårfärg vad vi brukar kalla råttfärgat, men det kändes ändå sunt att ge mitt hår en paus från all blondering.

Jag fick hjälp av Emma N på SKULT och är nu (efter en hårtvätt) riktigt nöjd med resultatet. Jag brukar ju visa resultatet av mina frisörbesök här och det finns ju ingen anledning att bryta den trenden. Dessvärre blir jag sån otroligt dålig på bild (det krävs ungefär 100 dåliga för att det ska bli en bra, så jag tog beslutet att presentera frisyren så här istället:(det funkade ju ganska bra med huset:)