måndag, december 01, 2008

Adventsfirande

Det känns som om tiden ramlar förbi utan att man varken hinner eller orkar bry sig. Nu är det REDAN december. So much to do, so little time. Därför känns det vettigt med en time-out. Jag ska nämligen till Lettland med jobb. Som jag sagt tidigare så tycker jag alltid det känns som om man inte får något vettigt gjort när man är på konferens. Samtidigt har ju konferensen ett syfte som förhoppningsvis kommer leda till något större, men mina arbetsuppgifter får ett par dagars semester och blir liggande i väntan på att jag ska återvända från min lilla tur. Det betyder troligen också att när jag väl kommer tillbaka så har arbetsuppgifterna förökat sig på ett oroväckande sätt. Det är emellertid något jag kommer bli varse om på fredag, så fram tills dess behöver jag ju inte ha ångest över det.

Advent firades ordentligt i år. Vi var hos fina familjen N med (nästan) hela gänget flickor från landet och det var väldigt mysigt som alltid. Trots att det bara var en del av oss som hade med sina män, så har vi ändå blivit en ansenlig grupp med alla barn. Fortfarande är det dock bara hälften av oss som har barn, så fler kommer det bli! Hursomhelst så fick vi finfin söndagsstek, glöggmys och julskyltning. Tack för det!

Inga kommentarer: