lördag, december 27, 2008

Mer jul, ge mig - mer jul!

Vid det här laget är julen ganska färdigfirad, men jag sitter fortfarande hemma hos mina mysiga föräldrar och njuter av julgodis, lantluft och ledighet. Jag har, som traditionen bjuder, firat jul hos min kärastes familj på lillejulafton och med min egen, älskade familj på julafton. Allt har varit supermysigt och många julklappsönskningar har slagit in. Mellandagarna har jag, så här långt, tillbringat ute på landet med allehanda födelsedagsfirande, långa skogspromenader med hundarna och allmänt mys. :)

Imorgon är "softandet" över och vi ska ta tag i lite roligt arbete i sommarstugan. Golv och tak ska läggas och snart ska det kanske till och med bli beboeligt...

I övermorgon återvänder jag så till staden för att ge mig ut och slåss i reaträsket. Förhoppningsvis har den värsta rusningen lagt sig, men sannolikheten för det är nog inte så stor. Hur som helst ska jag ge mig ut tillsammans med alla systrar och respektive, så det hela handlar väl mest om att vi ska göra något trevligt tillsammans. Får se hur trevligt det blir... ;)

Hoppas alla fina vänner och bekanta har haft en lika trevlig jul som jag. Önskar er en God Fortsättning och ett RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!

3 kommentarer:

Maria sa...

Hörru, Kommunalaren, ska vi inte ta och kallbada snart??

Anonym sa...

Tack det samma Mona! Låter som om du haft en riktigt härlig julhelg, hoppas nyår blir minst lika trevligt!

Kram från Jessica Leonardsson

Anonym sa...

Gott nytt år till er!!! Massor av kramar