tisdag, december 02, 2008

Hotelltankar 2

Sitter återigen på ett hotellrum i en av de Baltiska staterna. Denna gången är det i Lettland, förra gången var det i Litauen. Än så länge har jag bara sett Lettland i mörker så jag kan inte uttala mig särskilt mycket om landet. Hotellet däremot är väldigt fint så när som på ett totalt obefintligt utbud av engelska tv-kanaler.

Anledningen till varför jag är här är att jag ska delta i ytterligare en KIMO-aktivitet. Denna gången är det en konferens på två dagar som jag faktiskt har varit med och delplanerat. Jag fick även den stora "äran" att värva föredragshållare till konferensen vilket var något besvärligt. Nåja, den ena gick helt smärtfritt eftersom det är en person jag känner sedan tidigare. Den andre är en holländsk man som representerar ett företag som jag inte ens kan uttala namnet på. Bara där kan man ju se att det skulle gå käpp rätt... Tack och lov, efter lite ringande hit och dit, fick jag tag i mannen och han lät sig övertalas. Puh!

Trots att jag ska delta i en spännande konferens imorgon kan jag dock inte låta bli att känna mig lite bitter. Just nu tittar nämligen min sambo med familj på den engelska versionen av Mamma Mia, the musical på Malmö Arena. Så himla typiskt att de skulle få biljetter just till den dagen då jag skulle resa bort. Inte nog med det! Jag missar dessutom förvaltningens julfest på torsdag eftersom jag reser hem den dagen. Även om det inte direkt är århundradets fest, så är det alltid treligt att få festa lite med sina kollegor. TYPISKT!

Nu ska jag hur som helst se om det finns något jag kan titta på genom datorn istället för den här hopplösa dubbade versionen av House.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aj attans, blir ofta så, krockar. :-( Hoppas din konferens går bra dock. Hoppas vi ses den 19:e!?
Många kramar

KlaramedK sa...

julfester kommer igen kvinna! Du får ju uppleva något nytt som inte dina kolegor får!

Lyft fram det positiva i din resa annars blir det lätt deppis....